søndag, desember 20

20.desember

Nå har tiden gått så fort! Den gjør jo alltid det, men nå har den gått ekstra fort.
Det snør ute. I begynnelsen av uken kom det akkurat nok til å erte oss så vi ikke kunne ake en gang. I går begynte det å snø akkurat slik drømmesnø som jeg ønsker meg til jul!
Jeg og Snups hadde en liten jentebytur, vi spaserte gjennom vår julepyntede by, hånd i hånd, såg på juleutstillingene og besøkte julebodene på markedet. Da vi satt på kafèen Platebaren midt i sentrum med kakao i hånden og julemusikken fylte rommet, begynte det å snø så utrolig lett og fint, som det bare gjør når det er iskaldt og vindstille. Det er noe av det vakreste jeg har vært med på!
Jeg ble helt rørt av å gå gjennom byen med min lille jente, prate og svare på spørsmål om hvorfor julenissen egentlig kommer og om han bor i fjøset eller på nordpolen.



Siden vi skal ha vår første jul alene, og all familie er 50 mil unna, så blir det mye postpakker på oss. Vi har sendt mange pakker avgårde, og nå har hentelappene begynt å komme i posten også.
Jeg og Snups måtte atter en tur innom postkontoret og denne gangen hente pakke fra bestemor og bestefar. Snups synes jo det er kjempespennende å se hvor stor pakke det er, og tippe på hva som er inni! Og jeg må jo innrømme at den tippingen synes jeg fortsatt er like gøy som da jeg var 5!



4 dager igjen til julaften, snøen laver ned og vi har nesten alle gavene i boks. Kun "kosegaver" igjen!
Men jeg har en liten jobb å gjøre likevel. Vi må bake litt. Tenkte vi skulle prøve oss på risboller og har kjøpt tre kakebokser til formålet. Så får vi bare håpe de blir gode :)
Vi måtte lage litt mer julepynt i dag, og har laget engler. Dette var så kjekt, og det er ikke stor forskjell på de som jeg har laget og den som Snups har laget, så så enkelt er det, og så fine blir de!
Vi må lage noen flere, Snups fant ut at hun ville gi det i gave til noen ;)



Da må jeg ut å måke før klokken blir for mye ;)

Ingen kommentarer: