tirsdag, oktober 26

Tirsdag og snart helg!

Ikke fordi jeg vet hva jeg skal i helgen og gleder meg så innmari til det, for det har jeg virkelig ikke peiling på! Men jeg liker tirsdager! Tirsdagen er fin, da er man liksom så godt i gang! Og apropos gang, jeg har begynt å pusse og male! En liten gang har 6 dører og en enorm furutrapp, og ingen vindu. Ja, den er mørk og trist, faktisk på grensen til heslig. Det har jeg tenkt å gjøre noe med, så en dør er pusset og grunnet, to er pusset og tre stykker skjelver av nervøsitet siden de ikke er kommet i gang enda. Trappen skal få, den må bare vente litt. Selvfølgelig skal jeg ta før og etter-bilder! Kommer kommer!

Bildelistene fra Ikea kan brukes til så mangt, og jeg simpelthen elsker de! Denne er plassert over "min plass" i sofaen, lett avslørt av solbrillene mine som har fått sin faste plass på blomsterpotten! Jeg fikk skiltet av gode kolleger i Agderposten da jeg sluttet, teksten "I`m not bossy - I just have better ideas." skjønte jeg derimot ikke så mye av. *plystreplystre*
Jeg tenker på dere der nede, en god gjeng!
Den søte apekatten kjøpte jeg på Tenerife som 16 åring på klassetur. Mener å huske at jeg prøvde å prute, og lurer på om jeg ikke klarte det også. Men at de ble hissige på meg, det husker jeg med stor sikkerhet! (Husker du, Lene?)  
Jeg for min del er strålende fornøyd med denne søte lille krabaten, som har fulgt meg gjennom mange år, utallige hybler, kollektiv, leilighet og første hus, og tilbake til Bergen igjen. Forhåpentligvis finner vi drømmehuset sammen også, om ikke lenge!
Boken er min absolutte favoritt. Den er lest ørten ganger, og bare av meg. Jeg fikk den av min kjære da vi ble kjærester for 8 år siden, og jeg tar den frem nå og da, om så bare for å lese bruddstykker for å drømme meg bort litt. Hvilken bok det er? Jeg er nok litt "geek", for det er Ringenes Herre.. ;)

Så sammen med Aragorn og Gimli ønsker jeg dere en super dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann!
Kjempe kjekt å treffe deg igjen etter gammelt! Altfor lenge siden sist....
Husker godt turen til Tenerife, men kan ikke si jeg husker noe om kjøp av apekatt...hehe. Husker best ditt første møte en palme (tror faktisk jeg har bilde av det). Ellers var det vel en minnerik tur som vår foreldre ikke ble så overbegeristret for :-)

Mange klemmer fra Lene

Jannicke Svardal sa...

Hehe, stemmer det! Jeg LIKER palmer!!
16 åringer "alene" på tur til Tenerife, jeg tror ikke jeg hadde sendt mine barn avgårde hadde det vært i dag, nei!
Kjekt at du tar turen innom her ;)