onsdag, oktober 13

Høstferie

Vi tok oss en liten ferie. En herlig liten fire-dagers i en herlig liten dal langt borte. Nesten på grensen til "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu". Ikke det, det er fin vei ut der, dvs smal og svingete og med obligatorisk bilsyke siste stykket, men absolutt fremkommelig. Og der er både strøm og vann, og ny peis. Men der er ingen mobildekning, ingen internett. Ingen wap eller wip eller noe som helst uansett hva det heter, mulighet til å komme på internett. Da må man ut av dalen. Og vil man egentlig det når man først har litt "fri"?
Når eneste måten folk kan få tak i deg er gjennom oldemor sin hustelefon, så blir det begrenset med mas. Det er få selgere som ringer der og spør om treffprosenten på bedriften din og hva de kan gjøre for å bedre den. Men mine 1-3 obligatoriske masetelefoner med min Timon (som jeg her velger å kalle barndomsvenninna mi) er det vanskelig å holde seg unna. Så ut av dalen måtte jeg, pittelitt. Under dekknavnet "burde vi ikke hatt en liter melk til??"

Jeg har tatt noen bilder naturligvis, og de skal dere få se. I dag blir det med noen kyr som jeg plutselig fant ut at var usedvanlig fotogene, så kommer det flere i dagene som kommer. Ikke bare kyr, jeg lover.

Har forresten en dåp på søndag, merkelig hvor avslappet jeg er i forhold til den, siden dåpskjolen mangler og huset er bombet. Alle kakene er bestilt hos familie og venner, og så lenge der er kake, så går vel alt greit?? Presten bryr seg vel ikke om det er hvit kjortel eller en branndrakt guttungen går med?
(ja, jeg satser på at jeg finner den, hvis ikke hyler jeg på nødløsning. Høyt!)
Ha en fin kveld/natt/morgen!

Ingen kommentarer: