fredag, november 26

Pepperkakebyen er åpen!

Finnes det noe mer julekos enn Pepperkakebyen, tro?
Nå når vi er tilbake i Bergen, synes jeg det var på tide at vi bidrar til den flotte byen! Jeg bestemte faktisk at dette bør være en tradisjon!
Så, vi gikk til verks med egenkomponert hus, til og med prøvd ut i papp først. Jeg innser jo at mine pepperkakehuskunnskaper er noe begrenset, i og med at jeg alltid har tydd til ferdighus. Jeg har en ting for rette og rene kanter, men må jo si at dette huset ble innmari sjarmerende! Nå er ikke jeg helt rett og ren i kanten jeg heller, så det passer vel forsåvidt ganske bra.

Snups har laget fantastisk flagg, vi må jo finne huset igjen nedi byen!
Det var så stas å levere, og det beste var at vi leverte på selve pyntedagen der nede, så vi gikk jaggu inn og pyntet oss ett hus når vi først var der. Snups var helt vill, en mulig sammenheng med fri tilgang til seigemenn og melis..

I går åpnet pepperkakebyen, og jeg oppfordrer alle som har mulighet til å ta turen.

I dag er det lysfest i byen, men det er så innmari kaldt at jeg lurer på om ikke vi må finne oss en plass å se fyrverkeriet fra bilen. Så mange tusen mennesker og to barn, kjenner jeg blir litt stresset ved tanken.. Da må jeg ha eldste i bånd, noe jeg tror ikke faller i god jord hverken hos seksåringen eller de som måtte se på.

Ha en super helg!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hei, så fin blogg du har, fant den i dag på NIB. Her vil jeg kikke inn mere. Ta gjerne en tur innom meg også om du har lyst, legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Mvh Wilhelmine. Huset du "fant" var så fint og pepperkakebyen så koselig. Ha en fin helg videre.

Jannicke Svardal sa...

Tusen takk, Wilhelmine! Vet du, jeg fant ut i dag at jeg var blitt medlem der når jeg så min egen blogg på siden der! hehe!

Jannicke Svardal sa...

Tusen takk, Wilhelmine! Vet du, jeg fant ut i dag at jeg var blitt medlem der når jeg så min egen blogg på siden der! hehe!

Anonym sa...

Hei
Du er en av de heldige somvant på min give away!
Kan du sende meg adressen din?
igisverden@gmail.com
Snart kommer det en snøkrystall dalende ned i postkassen din.
Klem Igi

Camilla sa...

Vi så pepperkakehuset deres i pepperkakebyen! :)

Jannicke Svardal sa...

Tusen takk, Igi! Har sendt mail :)
Så utrolig kjekt!! :D