mandag, mars 11

Lærer, du liksom!

Jeg har innsett det.

Jeg trodde jeg kom til å være glimrende lærer.
En sånn dødskul en som bare forklarer det jeg mener og så forstås det helt enkelt og greit fordi jeg forklarer det akkurat slik som jeg har forstått det, og det er jo den enkleste måten!
Pedagogikk du liksom, det er for pingler!

Så jeg stilte med friskt mot og usedvanlig stort ego i forhold til mine undervisningsegenskaper.
Denne jenta skal lære å bruke sitt nye kamera, og jeg skal lære bort! 
Easy, peasy!

Blender og lukker, joda, den er grei. 
Men hvem er hvem? 
Må alltid tenke meg godt om der. Eller blander jeg nå? 
Jeg vet hva jeg må gjøre for å få det som jeg vil, uten å noen gang ha tenkt for mye over hva som er hva. Jeg er interessert i sluttresultatet, og dermed hva jeg må trykke på for å komme dit. Så tekniske duppeditter og deres betegnelser er ikke min sterkeste side, tydeligvis. 

Så skal man lære det bort! 
Så da blir det å lære bort min metode. 
Det gikk jo forsåvidt greit. 
Bortsett fra én ting. 

Jeg ble så ivrig. 
Veldig ivrig! 

Så da ble det til at læreren tok mer bilder enn eleven.
Kjempeflott, lærer! Gjør det sjøl! 

Lesson learned. 
Neste gang skal frøkna få oppgave, og ta bøttevis av bilder selv. 
Så skal jeg prøve å holde min iver i sjakk. 

Jeg lover selvfølgelig ingenting. Jeg er da ingen pedagog heller!







(En stor takk til Marie for en super dag i Bergen by, solskinn hele veien!)

1 kommentar:

Elin sa...

:) Morsom lesing! Det går nok bedre neste gang - og så er det sikkert bare bra at læreren bli ivrig og engasjert:)