tirsdag, september 21

Med på slep

Noen ganger er det like greit å holde seg i bakgrunnen og bare se på. Og når man har fotoapparat så faller det seg ganske naturlig å gå bakerst, mye fint kan komme ut av det!
Og når jeg så gikk bakerst denne gangen, tenkte jeg på ett søtt lite dikt jeg en gang leste.
 



Bestefar
En bestefar er trygg og god
i alt han gjør og sier.
Han tar deg med til fortiden
på livets gamle stier.

Han oppmuntrer og trøster deg
på sin egen fine måte
og bringer latter`n frem igjen
selv om du ville gråte.

En bestefar er kunnskap
og erfaring uten like.
En bestefar er selve kongen
i vårt barndoms rike.

(så kan man vel legge til at noen bestefedre/morfarer, er litt rampete enda, og at noen barnebarn synes at det er fryktelig stas å få lov til å være rampete sammen med han. For da er man på en måte helt helt trygg på at man ikke kan få kjeft, for morfar er jo der og passer på! )

Ha en super tirsdag, her skinner solen og jeg, min kjære, Flipsen og kameraet skal ut på tur!

Ingen kommentarer: