torsdag, oktober 21

Årets første snø!

Den kom i går. Plutselig!
Jeg hadde ingen anelse, og jeg blir like glad hvert eneste år når jeg ser snøen komme dalende. Noen ville nok påstått at jeg til og med blir barnslig. Jeg synes på ingen måte at å gå med hodet vendt oppover og tungen på haken er barnslig, i verste fall er det bare litt pinlig når man kræsjer med noe eller noen.

Når snøen kommer så plutselig, evt at man ikke har sett på værmeldingen, så blir det plutselig veldig travelt med å finne frem vintertøy til det stakkars barnet som skal på skolen. Og når man ikke har sett vintertøyet siden i vår, man har flyttet og barnet i tillegg valgte å vokse masse i løpet av sommeren, så har man en noe uheldig situasjon. Så med dressen på leggen tasset vi til skolen med nesen i sky og tungen på haken.
Med så elendig forberedelser kunne jeg ikke annet enn å haste videre på vintertøyjakt sammen med min dårlige samvittighet, og fikk handlet inn nødvendig skyts for å takle flere hvite dager.
I kveld sa min kjære at det er meldt 7 grader i morgen.

Jeg er i det minste skikkelig skikkelig klar for neste gang snøen laver ned! Sikkert til neste år...

I dag må jeg bare vise frem Flipsen, nyskjerrigperen som helst vil være oppe å gå, dvs at han er oppe og vi går. Er jo så mye å se!
Lille gutten som for bare kort tid siden måtte mates med kopp hver 3.time, ikke kunne gå ut og var så pitteliten!

Nå tar jeg langhelg, og drar en tur hjem til Austrheim igjen.
Ha en super helg, så "sees" vi over helgen :)

2 kommentarer:

Rosa sa...

Oppvakt liten tass!

Her var det òg stor glede og deretter lett panikk då snøen kom, men idag var alt så meget bedre. litt tidleg er det likevel, sidan eg hadde planar om party-røyke-telt i hagen neste helg. Håpar det kvite forsvinn til då ;)

God Austrheims-helg!

Linn sa...

Elsker simpelthen bloggen din!