torsdag, oktober 14

Lyseblå kransekake

Jeg har ikke bakt den selv. Jeg hadde ikke helt visst hvor jeg skulle begynne, og hadde jeg først hatt ringene hadde nok "tårnet" falt fra hverandre nok ganger til at jeg hadde brukt knappenåler for å stifte det sammen, og noen gjester hadde dratt innom legevakten på vei hjem.
Derfor valgte jeg Coop Obs på Lagunen, og kjøpte en ferdigsak. Problemet med ferdigsaken er at den er ferdigpyntet med ferdigpynt som ferdigmenneskene har bestemt at skal være på alle sånne ferdigkaker. Smellbonbonger i rødt og gull, og en mengde norske flagg. Jeg vet ikke helt hva dåpen har med norske flagg og gjøre, (ikke for å snakke om juletrær, men det kan jeg ta når den tid nærmer seg) så jeg tok av ferdigpynten og tok på min pynt. Og gjett om jeg er glad for det! Smellbonbongene måtte jeg bare ha, ikke fordi de er pene, men fordi de er gøye!
Jeg er alltid like spent på om jeg klarer å få til enda ett sånt kjempehøyt smell som jeg gjorde den gangen med onkel da jeg var liten. Jeg begynner å mistenke lydeffekter den gang, men det er jo alltid gøy å ha noe å strekke seg etter, ikke sant! Om ikke annet så kan jeg trøste meg med de vakre sommerfuglene.
Og han her lille tassen på toppen av kransekaken, han er verd en liten kommentar! For det første må jeg kommentere det at det er ingen stork med her. Jeg vet innmari godt at min sønn ikke kom med storken, jeg har mange historier som kan bekrefte min påstand. Dessuten, så synes jeg han her var så innmari søt, så jeg limte han på ett lite stykke papir, som helt matcher bordkortene som min søte lille Snups på 6 år har laget. (type rive papir i biter og la henne skrive navn på. Enkelt og supersøtt!)

En ting er i alle fall helt passe krise. Vi har enda ikke funnet dåpskjolen.
Vi har letet overalt. Virkelig! Så i morgen blir det å snu opp ned på alt av oppbevaringsesker, og lete på alle steder der jeg ikke overhode kunne tenkt meg at den ligger. Jeg som vanligvis er kontrollfreak på sånne ting, i dette huset har jeg ikke snøring. Hadde jeg hatt gamlehuset, så hadde jeg gått inn i skapet mitt, og hentet den. Siden det ville være noe tåpelig å gå inn i det huset nå uten å skape total forvirring for de som bor der nå, så skal jeg i morgen sjekke blant julepynt og gamle putetrekk.
Frem til da, ha en super kveld!

1 kommentar:

Rosa sa...

Finfin dåpskake med eigen pynt! Lukke til med jakta på dåpskjolen ;)