lørdag, oktober 3

En liten venn

Det føles som evigheter siden, når jeg ser singlet, solskinn og gresshopper, likevel er det bare rundt to uker siden min lille Snups på 5 år fant en gresshoppe spankulerende over hellene i hagen. Hun løp og fant et glass til den, men fant ut at den stakk jo ikke av så fort, den måtte nok like henne ganske så godt, mente hun.
Stor var den også, og Snups hadde det så gøy med den! Helt til pusen kom... Han ville nemlig leke, såklart!
Det var en streng snuppe som bar pusen inn..






Denne lille krabaten holdt Snups opptatt lenge, men til slutt måtte vi slippe den løs. Da gikk vi en liten tur, og hørte mange andre gresshopper. Det var nok familien dens, så da kunne vi sette den ned der! En liten tåre falt fra kinnet da gresshoppen utrolig nok vinket til henne, før hun snudde seg og vi gikk hånd i hånd hjem igjen. Kveldens tegning ble en gresshoppe og en liten jente med tårer på kinnet. Og en til jente som skårte fotballmål, da... :) Det er helt utrolig hvor inspirerende en 5 åring kan være! Barn har ett fantastisk syn på ting, og jeg skulle ønske jeg kunne se ting på deres måte mye oftere enn hva jeg klarer!

Ingen kommentarer: