fredag, august 27

Filler på Ektorpen

Salg på Kid!
Jeg finner alltid noe på Kid. Siden symaskinen har valgt å legge meg for hat, så er det en butikk jeg må innom fra tid til annen, og jeg finner alltid noe jeg har litt lyst på. Som når jeg nå var litt lei, rakk opp hånden og viftet febrilsk for å få lov til å dra på butikken i stedet for min kjære, bare for å snike meg innom noen andre butikker på veien. Så, etter den ene pakken med bleier var kjøpt inn og dermed reddet kvelden og natten, hadde jeg mer plass i armene og kunne såklart ikke bare dra hjem igjen. Rulletrappen til Kid ropte, og jeg lystret.


Og hvor lurt det var! Her var det tilbud på både ditt og datt, så jeg ante muligheter for litt fornyelse i en krok. Visste du f eks at filleryene de hadde passer utmerket til setet i en Ektorp sjeselong? Når man har kjøpt med hvitt trekk, så er sort katt nemlig veldig upraktisk. Jeg får naturligvis ikke lov å bytte ut katten, ei heller farge den, dermed ble det en fillerye som ble redningen.
Jeg mistenker katten for å ikke like lilla, for stolen har nå fått fred fra de tusen kattehår, mens han igjen har inntatt kassen med Ludde-teppe etter Snups.


Disse flettekurvene til Kid liker jeg også veldig godt, de er så fine i både form og farge, ikke minst så er de billige. Jeg blir jo ekstra glad i ting som jeg får billig, brukt eller på salg, og disse er bare billige.
Jeg brukte den som vedkurv i Grimstad, men siden flyttebilen glemte å ta den med seg, så fikk min kjære venninne den. Og da måtte jo jeg ha ny! Bare det at denne gangen passet den så innmari godt i vinduet med bladene mine.. Så da får jeg vel kjøpe en ny en til ved, da?


Dette ble jo rene Kid-reklamen, men skitt au, jeg var litt fornøyd med de i dag.

Jeg venter enda på mitt nye kamera, det tar jo så laaaaang tid!! Det ble sendt fra Trondheim på mandagen, så i dag MÅ det jo bare komme! Det gamle duger jo litt enda, da..
Men venting, det gjør meg godtesyk! Og siden jeg ikke skal spise noe sjokolade, så må jeg finne på alternativer. Og muffins er glimrende substitutt!


Min familie nyter godt av at jeg er sukkeravhengig. (ja, jeg vet at de sier at det ikke går an, men jeg er nok unntaket som bekrefter den regelen. Makan til sukkerinntak skal man lete lenge etter..) Jeg er faktisk så ille at jeg sniker i skapet, lusker i meg en Non-Stop eller noe annet som skulle være tilgjengelig, smiler lurt for at ingen oppdaget det, og på kvelden er jeg så glimrende fornøyd med at jeg ikke har spist godteri hele dagen! Altså glemmer jeg det selv... Apropos sukker, jeg avslutter med noe skikkelig søtt, og ønsker deg en super dag ;)

2 kommentarer:

junijentene sa...

Nå fikk jeg lyst å dra på shopping :-) og bake muffins :-D
Filip er supersøt ja! Gladgutten!

BettiSpaghetti sa...

Jeg må humre for meg selv når jeg leser bloggen din innimellom. En ting er den flotte kreativiteten og den lekne pennen, men jeg kjenner meg selv så veldig igjen i ting også. Det med sukkeravhengigheten var som om jeg skulle skrevet det selv. Men vet du hva - det blir nå hevdet at det FINNES noe som heter sukkeravhengighet! Skal se om jeg finner mer om det - tror det er skrevet bok og det hele. Mange sier at man kan bli litt hyperaktiv av for mye sjokolade, men med meg er det motsatt. Jeg blir snarere helt avslappet og tilfreds. Synd det må godis til. Why not a carrot liksom? Jaja - fin oppdatering, gode tips og nuuudelig liten prins! :o)